Godt at leve og drive erhverv på Fanø

Det betyder, at områder som skole og foreningsliv skal prioriteres. For selv om det på nogle punkter går godt på Fanø Skole, så har vi nogle udfordringer, som vi ikke længere må lukke øjnene for. Og foreningslivet, som er så mangfoldigt og livligt på Fanø, skal der investeres i, ikke spares på – for der er tale om borgernes livskvalitet og sundhed.

Fanø Skole ligger endnu relativt pænt i en række målinger, bl.a. af afgangsresultater. Men vores resultater bliver i disse år markant ringere, og det er en udvikling, vi skal have vendt! Vi er alvorligt bekymrede for, om Fanø Kommune leverer det skoletilbud, som vi bør og lover. Lever vi op til målsætningen om at forløse elevernes fulde potentiale? Skaber vi gode nok rammer for skolens elever og medarbejdere? Har vi styr på kvaliteten – også når det handler om f.eks. vikardækning? Har vi måske skåret helt ind til benet med de seneste sparerunder – er vi måske gået for langt? Er der noget, vi kan gøre bedre og smartere? For DKF Fanø er det magtpåliggende, at Fanø Skole er et godt og trygt sted at forløse sit fulde potentiale.

Fanø har et fantastisk, bredt og stort foreningsliv. Et af de kommunale og regionale mantraer i disse år sundhed og forebyggelse, og DKF Fanø tror på, at den opgave kun kan løftes med hjælp fra foreningslivets mange frivillige. Derfor skal der skabes så gode muligheder for foreningsliv og frivillighed på Fanø som muligt.

Når det kommer til at drive erhverv på Fanø, så handler det om rammevilkår – helt nede på jorden, på virksomhedernes bundlinjer. Visioner, strategier og skåltaler er alt sammen fint nok – men nu handler det altså om at levere mærkbare resultater og løsninger for Fanøs erhvervsliv!