Åbenhed og gennemskuelighed i de politiske beslutningsprocesser

Det handler om fremtidens kommunestyre – og om hvordan vi vil indrette det. Hvordan sikrer vi større åbenhed og gennemskuelighed i de politiske processer, hvordan sikrer vi reel og bedre borgerinddragelse?

Det handler om fremtidens kommunestyre – og om hvordan vi vil indrette det. Hvordan sikrer vi større åbenhed og gennemskuelighed i de politiske processer, hvordan sikrer vi reel og bedre borgerinddragelse.
Vores status som lille kommune giver os nogle ulemper – bl.a. en økonomisk sårbarhed, en rekrutterings- og forvaltningsudfordring osv. Men det giver os også nogle fordele – det bør det i hver fald gøre. Men vi har på Fanø været alt for dårlige til at udnytte de muligheder, som vores lidenhed, nærheden og engagementet i lokalsamfundet, helt åbenlyst giver os.

Vi SKAL lykkes langt bedre med at skabe åbenhed og gennemskuelighed i de politiske processer, og vi SKAL lykkes med at skabe REEL borgerinddragelse. Alt for mange siger det i skåltaler, men kommer ikke rigtigt videre med det. Vi mener det!